Aktuality

Pozvánka INEKO: Otvorene o doprave - v Žiline 24. októbra o 17.00

  • Prečo diaľnice na Slovensku toľko meškajú?
  • Prečo sa z dopravných potrieb aj v Žilinskom kraji stále riešia iba fragmenty?
  • Čo prekrýva kampaň za uvoľnenie dlhovej brzdy?
  • Ak Vás zaujíma viac ako sa dozviete z médií, príďte na workshop

Otvorene o doprave

V utorok 24.10. od 17.00 v Žiline (v penzióne Sentami na Hlbokej ceste). Budeme hovoriť o tom, prečo viaznu kľúčové úseky diaľnic D1 a D3 i nová cesta na Orave. A najmä diskutovať, ako najbolestivejšie dopravné problémy v regióne riešiť skôr. Workshop je určený najmä regionálnym a lokálnym politikom, a tiež podnikateľom a aktívnym občanom. Uskutoční sa vďaka podpore Nadácie Pontis – Fondu pre transparentné Slovensko.

Záujem o účasť prosím nahláste čím skôr na adresu kovalcik@ineko.sk (kapacita je obmedzená priestormi).

Dátum: 23.10.17Pozvánka INEKO: Otvorene o doprave - v Žiline 24. októbra o 17.00

Všetky župy si zlepšili finančné zdravie, najviac trenčianska

Pozrite si nové rebríčky zadlženosti a finančného zdravia vyšších územných celkov. Dozviete sa napríklad, že najvyšší dlh (40 % bežných príjmov) má trenčiansky kraj a celkovo najhoršie finančné zdravie má košický kraj.

Dátum: 6.10.17Všetky župy si zlepšili finančné zdravie, najviac trenčianska

Keby študenti mali rozhodnúť o budúcnosti Slovenska, nemali by sme demokraciu

Analytici Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) ešte minulý rok v rámci svojho výskumu o stave a vývoji demokracie na Slovensku navštívili stredné a vysoké školy, aby zistili, aký majú postoj k demokracii. Keď ukončili výskum, jedným z hlavným odporúčaní niekoľkých desiatok expertov na otázku, ako riešiť nástup extrémizmu na Slovensku, bolo naučiť deti na školách lepšie kriticky myslieť. INEKO preto aj tento rok pokračuje vo svojej tour na školách.

Dátum: 6.10.17Keby študenti mali rozhodnúť o budúcnosti Slovenska, nemali by sme demokraciu

Politici sľubujú predražené diaľnice a cesty prvej triedy sa nám zatiaľ rozpadajú

Minister dopravy sa pochválil, že za rok v kresle naštartoval stavbu takmer 100 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Analytik INEKO Ján Kovalčík v relácii Naživo s Braňom Závodským v Rádiu Expres vysvetľoval, že realita je iná. Súťažiť sa začalo iba 8 kilometrov a stavať 28 kilometrov. Navyše kľúčové stavby diaľnic – najmä D1 pri Žiline a Ružomberku i D4 a R7 v Bratislave – naberajú čoraz väčšie meškanie. Aj pre zlé riadenie ministerstva a Národnej diaľničnej spoločnosti.

Dátum: 22.09.17Politici sľubujú predražené diaľnice a cesty prvej triedy sa nám zatiaľ rozpadajú

O čom minister Érsek v odpočte pomlčal

Minister sa pochválil, že za rok naštartoval výstavbu takmer 100 km diaľnic a rýchlociest. Reálne sa začalo stavať iba 28 km pri Košiciach, Prešove a Čadci. Iné veľké stavby meškajú, riešenia pálčivých problémov nevidno

Dátum: 21.09.17O čom minister Érsek v odpočte pomlčal

← Staršie články Novšie články →

Podporovatelia

  • AIFP
  • Coop Jednota
  • CIPE
  • Dôvera, zdravotná poisťovňa
  • Embassy of United States, Kyiv, Ukraine
  • Európska komisia
  • Konrad Adenauer Stiftung
  • JAVYS, a.s.
  • Nadacia Eset
  • Nadacia Pontis
  • Newton I.T.
  • Posam spol. s r.o.
  • Slovak Aid
  • Slovenská elektrizačná prenosová sústava, a.s.
  • US Embassy
  • Union zdravotná poisťovňa