Aká má byť matematika na základných školách?

Dátum: 15.06.2006

Dôležitým kritériom pri tvorbe učiva by mala byť jeho užitočnosť pre bežný život. Z toho vychádza aj OECD pri tvorbe testov PISA, v ktorých porovnáva vedomosti 15-ročných žiakov rôznych krajín. Ako píše Michal Rehúš* vo svojej diplomovej práci , testy PISA v matematike kladú v porovnaní s našimi školami veľký dôraz na štatistiku a pravdepodobnosť, čítanie tabuliek, grafov a diagramov, či riešenie problémov bežného života. V testoch OECD sa naopak vôbec neobjavuje goniometria ostrého uhla, výpočet obsahu mnohouholníkov, či lomené výrazy a operácie s nimi – teda učivo, ktoré naše školy učia veľmi podrobne.

*Michal Rehúš (3. miesto v INEKO súťaži esejí na tému – Čo sa v škole naučíš, v živote akoby si našiel?), Diplomová práca: Princípy reformy obsahu vzdelávania na základných a stredných školách, Pedagogická fakulta UK, Bratislava, 2006

(Zapísal: PG, 15.6.2006)

Komentáre [2]:

your_ip_is_blacklisted_by sbl.spamhaus.org