Prečítajte si našu reakcia na otvorený list riaditeľky Základnej školy v Novákoch Anny Chlupíkovej na aktualizáciu INEKO portálu o základných a stredných školách.
OPRAVA: V novom vydaní rebríčkov sa najlepšie v rámci svojich kategórií umiestnili ZŠ na Krosnianskej 4 v Košiciach, Obchodná akadémia v Trnave (Kukučínova 2) a košické Gymnázium na Poštovej 9.
Blog bol aktualizovaný 3. decembra o 09:00 z dôvodu opravy údajov – pri spracovaní údajov sme totiž časti košických škôl chybne priradili údaje týkajúce sa mimoriadnych výsledkov. Táto chyba mala vplyv na hodnotenie pridelené školám, preto sme museli korigovať aj rebríčky (umiestnenie dotknutých škôl). Blog aktuálne obsahuje už správne výsledky. Chyba nás veľmi mrzí a ospravedlňujeme sa za ňu.
V hlavnom meste pravidelne kolabuje doprava. Vyrieši problém diaľničný obchvat alebo je to len predražený luxus s neistým dopadom? Diskutovali Pavol Frešo, predseda Bratislavského samosprávneho kraja (SDKÚ-DS), Ján Kovalčík, analytik INEKO, Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy, Viktor Stromček, štátny tajomník Ministerstva dopravy SR (Smer-SD).
Pred mesiacom INEKO zverejnilo analýzu, v ktorej poukázalo na viaceré pochybenia v príprave PPP projektu D4/R7. V skratke: Ministerstvo dopravy neoverilo na relevantných dátach, nakoľko diaľničný obchvat odľahčí preťažené cesty v Bratislave. Ani neposúdilo iné dopravné riešenia. Napriek tomu tvrdí, že jediným riešením je vybudovať obchvat. A jedinou možnosťou, ako ho v blízkej dobe financovať, má byť PPP. Údaje o doprave pritom tají. A posúdenie výhodnosti PPP hrubo zmanipulovalo.
The document offers a brief overview of the indicators used for measuring quality and other results in education, e.g. the test scores, labor market and other results and characteristics of particular schools and/or their pupils and students in Visegrad 4 countries and Ukraine. Further, it includes information on how the results impact the financing of particular schools; offers an overview of tools informing the public about the results with major focus on published school reports and rankings; and lists some of key lessons learned in measuring the quality in education as well as some of key challenges in this respect discussed in the country.