Aktuality

Compendium of Country-Specific Analyses on Solutions to High Unemployment Rate

The document offers a brief overview of key facts and hypotheses about reasons of unemployment in Visegrad 4 countries and in Ukraine. It includes an overview of key applied or planned policies to solve this problem as well as some of key challenges discussed in respective countries. The document comprises five country-specific analyses presented in a webinar “Solutions to high unemployment rate” that took place on January 29th, 2016 under the project “Hidden Triggers of Economic Growth in V4 plus Ukraine” supported by the International Visegrad Fund; see also.

Dátum: 4.03.16Compendium of Country-Specific Analyses on Solutions to High Unemployment Rate

Podpora demokracie

Dátum: 27.02.16Podpora demokracie

Najlepší volebný program pre zdravotníctvo majú SaS a KDH

Pozreli sme sa na volebné programy strán a ohodnotili, ktoré z nich sú v akom súlade s našimi predstavami o tom, čo všetko treba v slovenskom zdravotníctve zmeniť a ako by malo vyzerať. Čím je politická strana či hnutie viac napravo na nižšie zobrazenej osi, tým je jej volebný program vo väčšom súlade s naším videním zdravotníctva:

Čím viac na osi vpravo, tým lepší zdravotnícky program

Zdroj: INEKO

Dátum: 19.02.16Najlepší volebný program pre zdravotníctvo majú SaS a KDH

Diaľničné PPP projekty obchádzajú dlhovú brzdu

Rozbiehať diaľničné PPP projekty je pre politikov veľkým lákadlom. Podľa aktuálnych pravidiel Eurostatu totiž záväzky z nich nemusia byť zapísané v bilancii verejného sektora, a teda v čase výstavby nezvyšujú deficit ani verejný dlh. Pritom záväzky v skutočnosti vznikajú a často na desaťročia zmenšujú manévrovací priestor budúcich vlád. Nadlho tak obmedzia možné výdavky na iné priority.

Dátum: 19.02.16Diaľničné PPP projekty obchádzajú dlhovú brzdu

Pozrite si unikátne porovnanie cien, za ktoré sa stavia diaľnica D1

Zrušením dvoch diaľničných PPP kontraktov podpísaných prvou vládou Roberta Fica Slovensko ušetrí – bez zarátania úspory na financovaní – okolo dve miliardy eur. To je viac ako 6-násobok ročných výdavkov štátneho rozpočtu na výstavbu diaľnic (bez eurofondov). Alebo 50-násobok ročných výdavkov štátneho rozpočtu na prevádzku a údržbu ciest I. triedy na celom Slovensku. Uvedené fakty ukazujú, aké nebezpečné sú pravidlá Eurostatu umožňujúce vládam vytvárať skrytý dlh – nezarátavaním investícií financovaných cez PPP kontrakty do vykazovaného deficitu a dlhu. Keďže umožňujú prenášať záväzky na budúce vlády a generácie obídením dlhovej brzdy, sú PPP projekty pre politikov mimoriadnym lákadlom. Cez toto okno v pravidlách a rozpočtových obmedzeniach sú niektorí politici schopní zavesiť na plecia daňovníkov až šokujúco vysoké záväzky.

Prečitajte si aj rozhovor s Jánom Kovalčíkom o obchvate D4/R7.

Dátum: 14.02.16Pozrite si unikátne porovnanie cien, za ktoré sa stavia diaľnica D1

← Staršie články Novšie články →

Podporovatelia

  • Asociácia strojárskeho a elektrotechnického priemyslu
  • Coop Jednota
  • Dôvera, zdravotná poisťovňa
  • GENAS Asociácia pre generické a biosimilárne lieky
  • IT Asociácia Slovenska
  • Msquare s.r.o.
  • Posam spol. s r.o.
  • Republiková únia zamestnávateľov
  • Union zdravotná poisťovňa