Pozíciu miest s najlepším finančným zdravím potvrdili ku koncu 2016 Nové Mesto nad Váhom a Dubnica nad Váhom. Naopak, spomedzi veľkých miest sú na tom najmenej dobre Senica a Bratislava, ktorú ťahá dole magistrát a mestská časť Devín.
V rokoch 2020 až 2027 viac ako trojnásobok naraz rozostavaných úsekov oproti minulým rokom a nutný dovoz stavebných kapacít. A po roku 2030 suchoty a úplné zastavenie výstavby. Tak vyzerá perspektíva budovania diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku podľa termínov, ktoré prezentuje Národná diaľničná spoločnosť. Unikátny prehľad stavu prípravy ukazuje, že väčšina termínov je nereálna. Sľuby len prekrývajú neriešenie pálčivých problémov v doprave.
Od júla známy víťaz tendra na meškajúci privádzač stále nemá zmluvu. Súťaž prebehla rýchlo, no NDS premárnila ďalšie mesiace – podnetom na kontrolu, ktorý nakoniec sama stiahla.
Pred rokom INEKO upozornilo, že ministerstvo dopravy a diaľničná spoločnosť akosi zabudli obstarať privádzač nutný na sprevádzkovanie diaľnice, ktorá sa už dokončuje pri Žiline. A tak úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka za vyše 400 miliónov eur (doteraz najdrahší na celej D1) dočasne skončí v poli a poslúži nanajvýš korčuliarom.
Ukončené funkčné obdobie súčasných županov v jednotlivých krajoch poskytuje vhodnú príležitosť pre zhodnotenie ich práce – voliči by mali mať spätnú väzbu o tom, ako ich župan a všetci volení zástupcovia pracovali a myslím si, že zrozumiteľná informácia o výsledkoch hospodárenia by mala patriť k takejto debate. Okrem iného aj preto, lebo na každej župe sa rozhoduje o tom, kam bude za každý rok smerovať viac ako 125 miliónov eur.