Dátum: 22.03.2016
Otázka redaktora: “… čo by sa teda malo zmeniť, aby sme ako spotrebitelia mali o úveroch lepšie informácie? Kde by sme sa to mali naučiť?”
Ján Kovalčík, analytik INEKO: “Určite v škole, na základných, stredných školách. Jedným z veľmi praktických krokov môže byť to, že by ministerstvo školstva začalo pravidelne zaraďovať otázky zamerané na finančnú gramotnosť do testov deviatakov aj do celoštátnych maturít z matematiky. Je až šokujúce, že za posledné 4 roky, keď sme si pozerali tieto testy, to je dokopy 8 testov, dokopy 240 otázok a otázky na finančnú gramotnosť tam takmer nenájdete. Aj tie, ktoré tam boli, boli úplne banálne, úplne, úplne jednoduché, to znamená, že ak tieto otázky nie sú zaradené ani v týchto testoch, školy nie sú motivované túto problematiku vyučovať a posilňovať tú gramotnosť v tejto oblasti, ktorá je pritom kľúčová z hľadiska finančného zdravia budúcich domácností, budúcich rodín.”
(rozhovor začína od 56 minúty videa)