Ján Kovalčík o rozhodnutiach, pre ktoré uviazla stavba tunela Višňové, i aktuálnych zámeroch NDS
Dátum: 02.07.2019
Prečítajte si rozhovor a vypočujte podcast portálu Naša doprava s analytikom INEKO. Objasňuje, prečo sa najviac očakávaným úsekom diaľnice D1 s tunelom Višňové nejazdí hoci sa už mohlo. Hodnotí aj aktuálne kroky a zámery Národnej diaľničnej spoločnosti pri výmene zhotoviteľa.
Dozviete sa napríklad, že:
- zástupcovia štátu účelovým vylúčením najnižšej ponuky z roku 2012 odmietli dokončenie tunela v roku 2018,
- podpísaná ponuka bola napriek vyššej cene rizikovejšia, lebo neprinášala žiadne optimalizácie,
- problémy so zhotoviteľom, ktorému stavbu zverili, sa roky neriešili, iba vyhnívali
- nedávny rozchod so zhotoviteľom bol síce z podnetu NDS, ale podľa dohody navrhnutej Talianmi,
- definitívne rozhodovanie sporov presunuli zo slovenských súdov na zahraničnú arbitráž,
- dokončenie stavby je vhodné rozdeliť na niekoľko zákaziek,
- prípravné trhové konzultácie by pomohli dobre nastaviť parametre súťaží.
Rozhovor vznikol vďaka projektu, ktorý je podporený z Európskeho sociálneho fondu cez operačný program Efektívna verejná správa.