Podľa podnikateľov by štát nemal určovať benefity pre zamestnancov
Podnikatelia nesúhlasia so zavedením povinných rekreačných poukazov podľa poslaneckého návrhu SNS. Opatrenie zvyšuje náklady drvivej väčšine veľkých zamestnávateľov, selektívne zvýhodňuje sektor cestovného ruchu a rizikom je aj plytvanie verejnými financiami. Podnikateľom sa tiež nepáči, že opatrenie zasahuje do ich slobody pri rozhodovaní o benefitoch zamestnancov. Vyplýva to z prieskumu medzi 157 podnikateľmi z celého Slovenska, ktorý realizovala Podnikateľská aliancia Slovenska (PAS) v spolupráci s inštitútom INEKO na začiatku októbra.
Rozpočet na údržbu štátnych ciest je úbohý. Na opravy rozbitých vozoviek či chátrajúcich mostov takmer žiadny. Zato na cesty pre Jaguar dostala SSC od vlády priam luxusný balík.
Vážení občania, na strategický park Nitra ste prispeli sumou cca 120 eur. Vaša štvorčlenná rodina 480 eur. Robert Fico, Viktor Stromček a spoločnosť Jaguar Land Rover vám ďakujú. Pripájajú sa aj beneficienti stámiliónových zákaziek štátneho MH Investu.
Za uplynulé 3 roky najefektívnejšie hospodárili v Strážskom a Leopoldove, dlh najviac znížili v košických Ťahanovciach a bratislavských Vajnoroch. Celkovo najviac oceňujeme vývoj hospodárenia v Nových Zámkoch a Bratislave – Lamač.
Ani 2010, ani 2013, 2017, 2020, dokonca ani 2026. Slovensko stále čaká na plynulé spojenie západu s východom, Košíc a Bratislavy. A v tomto nás vláda opäť podvádza, svoj záväzok z programu určite nesplní. Aký je teda rozpočet pre dopravu na budúci rok? Koľko kilometrov a akých diaľníc za to postavíme, a čo bude s častokrát katastrofálne zanedbanými cestami prvej triedy? Bude rozpočet stačiť aj na horiace vlaky, vlaky zadarmo a koľajnice? Braňo Závodský sa rozprával s analytikom Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy a bývalým šéfom Inštitútu stratégií na ministerstve dopravy Jánom Kovalčíkom.