Dátum: 23.07.2008
V tomto dokumente predstavujeme kľúčové zistenia, ktoré v našom školstve odhalil medzinárodný výskum OECD PISA 2006 a poukazujeme na faktory, ktoré mohli viesť k úspešným výsledkom niektorých krajín (Poľsko, Fínsko). Zároveň uvádzame vybrané zlyhania našich žiakov, prezentujeme, aké typy úloh im robili najväčšie problémy a poukazujeme tak na vedomosti a zručnosti, ktoré by sme mali u našich žiakov v budúcnosti rozvíjať.
Týmto chceme upozorniť na zmeny potrebné v našom vzdelávaní a vstúpiť do diskusie o tom, ktorým smerom by sa mali tieto zmeny uberať. V dokumente sa bližšie venujeme najmä zlyhaniam v prírodovednej gramotnosti, pretože táto oblasť bola v roku 2006 hlavným predmetom skúmania testov PISA. Dokument je určený pre učiteľov základných a stredných škôl, ako aj pre ľudí zaujímajúcich sa o reformu obsahu vzdelávania.
Stiahnite si dokument. (vo formáte .pdf)