Ján Kovalčík o rozhodnutiach, pre ktoré uviazla stavba tunela Višňové, i aktuálnych zámeroch NDS

Dátum: 02.07.2019

Operačný program Efektívna verejná správa

Prečítajte si rozhovor a vypočujte podcast portálu Naša doprava s analytikom INEKO. Objasňuje, prečo sa najviac očakávaným úsekom diaľnice D1 s tunelom Višňové nejazdí hoci sa už mohlo. Hodnotí aj aktuálne kroky a zámery Národnej diaľničnej spoločnosti pri výmene zhotoviteľa.

Dozviete sa napríklad, že:

  • zástupcovia štátu účelovým vylúčením najnižšej ponuky z roku 2012 odmietli dokončenie tunela v roku 2018,
  • podpísaná ponuka bola napriek vyššej cene rizikovejšia, lebo neprinášala žiadne optimalizácie,
  • problémy so zhotoviteľom, ktorému stavbu zverili, sa roky neriešili, iba vyhnívali
  • nedávny rozchod so zhotoviteľom bol síce z podnetu NDS, ale podľa dohody navrhnutej Talianmi,
  • definitívne rozhodovanie sporov presunuli zo slovenských súdov na zahraničnú arbitráž,
  • dokončenie stavby je vhodné rozdeliť na niekoľko zákaziek,
  • prípravné trhové konzultácie by pomohli dobre nastaviť parametre súťaží.

Rozhovor vznikol vďaka projektu, ktorý je podporený z Európskeho sociálneho fondu cez operačný program Efektívna verejná správa.