ZNENIE SĽUBU:
SMER – sociálna demokracia považuje za potrebné v cestnej doprave urýchliť proces výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií so zachovaním súčasného pomeru financovania tak, aby:
1. Do roku 2010 bolo na diaľnici D1dobudovaných a odovzdaných do užívania minimálne 120 km.
2. Do roku 2012 bola dokončená celá diaľnica D1 v trase Bratislava – Košice.
3. Do roku 2010 (bolo dokončené) prepojenie miest Trnava – Banská Bystrica rýchlostnou komunikáciou R1 spolu s odstránením bodových závad na R2.
Zdroj: Volebný program SMER-u, december 2005
SMER – sociálna demokracia považuje za potrebné súčasne pokračovať v príprave a postupnej výstavbe ďalších úsekov diaľnic a rýchlostných komunikácií potrebných na prepojenie slabo rozvinutých regiónov s centrami priemyslu a obchodu, medzi iným aj severojužné prepojenie stredného (R3) a východného (R4) Slovenska ako aj dobudovanie D1 na Slovensko – Ukrajinskú hranicu.
Zdroj: Volebný program SMER-u, december 2005
MODIFIKÁCIE SĽUBU:
Vláda vytvorí podmienky pre výstavbu a sprevádzkovanie 100 km diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2010.
Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006
Vláda urýchli ukončenie výstavby diaľnice D1 na úseku Považská Bystrica – Žilina, úseku diaľnice D3 Svrčinovec – štátna hranica s Poľskom, sprevádzkovanie celého ťahu R1 Trnava – Banská Bystrica spolu s odstránením bodových nedostatkov na rýchlostnej komunikácií R2. Vláda SR zabezpečí do roku 2010 prípravu úseku diaľnice D1 po Košice, čím sa vytvoria vhodné podmienky pre jej bezproblémové a včasné dokončenie.
Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006
Dĺžka diaľnic na Slovensku by sa mala zo súčasných
Zdroj: Ekonomika.sme.sk 21.3.2007, Do r. 2010 majú byť hotové dve tretiny plánovaných diaľnic
Premiér Robert Fico v stredu po rokovaní vlády vyhlásil, že jeho kabinet „má podstatne väčšie ambície v diaľničnej infraštruktúre, ako bolo vyjadrené v programovom vyhlásení vlády“. Premiérov sen je prepojiť severnou trasou západ s východom krajiny už v roku 2010... Podľa premiéra prijme vláda v krátkom čase „rozhodnutia ekonomického, finančného a legislatívneho charakteru, ktoré zabezpečia, že do konca volebného obdobia musí byť dokončené spojenie medzi Bratislavou a Košicami“.
Zdroj: SME 7.7.2007, Premiérova diaľnica je nereálna
---------------------------------------------------------------------
Miera plnenia k 30.10.2009: 51% - 75%
---------------------------------------------------------------------
Komentár INEKO: